”…Zadowolenie, jakie Błogosławiony Jezus odczuwa, gdy rozważamy te Godziny jest takie, że życzy On sobie, aby przynajmniej jeden egzemplarz tych medytacji znajdował się w każdym mieście i miejscowości dla praktykowania przez dusze, ponieważ gdy je czytamy, Jezus słyszy w tych zadośćuczynieniach odtwarzany Swój własny głos i Swoje modlitwy jakie wznosił do Ojca w czasie dwudziestu czterech godzin Swojej bolesnej Męki. I jeśli byłoby to praktykowane przez przynajmniej kilka dusz w każdym mieście lub miejscowości, to wydaje mi się że Jezus daje mi do zrozumienia, że Boża Sprawiedliwość zostałaby częściowo ułagodzona, a Jego uderzenia byłyby częściowo powstrzymane, i jak gdyby przygaszone, w tych smutnych czasach udręki i przelewu krwi.

Chcę również powiedzieć, że przyczyną tych Godzin Męki nie jest odtworzenie historii Męki, ponieważ jest wiele książek, które traktują o tym nabożnym temacie, i nie byłoby potrzeby pisania jeszcze jednej. Przyczyną tych Godzin jest zadośćuczynienie, jednoczące rozmaite momenty Męki Naszego Pana z różnorodnością tak wielu przewinień, i wspólne z Jezusem czynienie odpowiedniego zadośćuczynienia, oddając Mu nieomal wszystko to, co stworzenia są Mu winne. Stąd też różne sposoby czynienia zadośćuczynień. W jednej z Godzin czytający błogosławi, w innej współczuje, w innych wychwala, a w jeszcze innych niesie pociechę cierpiącemu Jezusowi, wynagradza, błaga, modli się i uprasza…”

/Fragment listu Luisy Piccarrety do Św. Annibale Di Francia nt. znaczenia “24 Godzin Męki Naszego Pana Jezusa Chrystusa” /

Godziny Męki
Naszego Pana Jezusa Chrystusa
Godzina Czas Przebieg wydarzeń
Modlitwa przed każdą Godziną
Godzina Pierwsza 5 do 6 po południu Jezus żegna Swoją Najświętszą Matkę
Godzina
Druga
6 do 7 wieczorem Jezus opuszcza Swoją Najświętszą Matkę
i udaje się do Wieczernika
Godzina Trzecia 7 do 8 wieczorem Wieczerza Starotestamentalna
Godzina Czwarta 8 do 9 wieczorem Wieczerza Eucharystyczna
Godzina
Piąta
9 do 10 w nocy Pierwsza Godzina Konania w Ogrodzie Getsemani
Godzina Szósta 10 do 11 w nocy Druga Godzina Konania w Ogrodzie Getsemani
Godzina Siódma 11 w nocy do 12 o północy Trzecia Godzina Konania w Ogrodzie Getsemani
Godzina
Ósma
12 o północy do 1 w nocy Pojmanie Jezusa
Godzina Dziewiąta 1 do 2 nad ranem Jezus wrzucony do potoku Cedron
Godzina Dziesiąta 2 do 3 nad ranem Jezus przyprowadzony do Annasza
Godzina Jedenasta 3 do 4 rano Jezus w domu Kajfasza
Godzina Dwunasta 4 do 5 rano Jezus na łasce żołnierzy
Godzina Trzynasta 5 do 6 rano Jezus w więzieniu
Godzina Czternasta 6 do 7 rano Jezus ponownie przed Kajfaszem, następnie przyprowadzony do Piłata
Godzina Piętnasta 7 do 8 rano Jezus przed Piłatem, Piłat odsyła Go do Heroda
Godzina Szesnasta 8 do 9 rano Jezus ponownie przed Piłatem, lud wybiera Barabasza, a odrzuca Jezusa. Biczowanie Jezusa
Godzina Siedemnasta 9 do 10 rano Jezus cierniem ukoronowany. ECCE HOMO.
Jezus skazany na śmierć
Godzina Osiemnasta 10 do 11 przed południem Jezus bierze Krzyż i dźwiga go na Kalwarię.
Obnażenie Jezusa
Godzina Dziewiętnasta 11 rano do 12 w południe Ukrzyżowanie
Godzina Dwudziesta 12.00 do 1 po południu Pierwsza Godzina Konania na Krzyżu.
Pierwsze Słowo z Krzyża
Godzina Dwudziesta Pierwsza 1 do 2 po południu Druga Godzina Konania na Krzyżu
(Drugie, Trzecie, i Czwarte Słowo z Krzyża)
Godzina Dwudziesta Druga 2 do 3 po południu Trzecia Godzina Konania na Krzyżu (Piąte, Szóste i Siódme Słowo). Jezus umiera
Godzina Dwudziesta Trzecia Od 3 do 4 po południu Zmarły Jezus jest przebity ostrzem włóczni.
Zdjęcie z Krzyża
Godzina Dwudziesta Czwarta Od 4 do 5 po południu Złożenie Jezusa do grobu.
Najświętsza Maryja opuszczona
Dziękczynienie po każdej Godzinie

Tłumaczenie: Magdalena Tuszyńska  Mtuszynska@hotmail.com  – 1997, 2001, 2005, ostatnia wersja -Wielki Post 2007, na podstawie tekstów: włoskiego i angielskiego ze strony. internetowej: www.divinewill.org, oraz książki “Le Ventiquarroro Ore della Passione di N.S. Gesu Cristo”, wydanej przez Associazione “Luisa Piccarreta”, Via Nazario Suaro, 25, 70033 Corato, (BA) Włochy, 1997, Nihil Obstat – Arcybiskup Carmelo Cassati, Trani, 4 marca 1997.

Za zezwoleniem władzy duchownej dla publikacji w j.włoskim (zezwolenia udzielone za życia autorki):
Primiera Edizione (20-II-1915); Revisione arcivescovile: Napoli, 20-II-1915, Nihil Obstat: Francesco Sorrentino (Revisore eccl.) Imprimatur: A. Can. Laviano, V.G.
Seconda Edizione (1916): Revisione arcivescovile: Napoli, 1916; Nihil Obstat: Francesco Sorrentino (Revisore eccl.) Imprimatur: A. Ca. Laviano, V.G.
Terza Edizione ( 1917) Reimprimatur: Francesco Sorrentino
Quarta Edizione ( 1924): Nihil Obstat: D.Prestifillipo, SJ: Messina, 8-VIII-1924
Quinta Edizione (1934): Nihil obstat: Taranto, Curia Archiepiscopale, 28-VIII-1934; Delegato dal Arcviesco, Giuseppe Blandamura

Fragmenty tomów “Księgi Nieba” Luizy Piccarrety oraz jej listów, zawierające wyjaśnienia na temat „24 Godzin Męki” – kliknij

Reklamy